Fókuszban a Balaton: Rekordszámú hallgató jelentkezett a CheckINN Turisztikai Innovációs Versenyre
Hatodik alkalommal rendezi meg a CheckINN Turisztikai Innovációs Ötletversenyt a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány, idén pedig új vizekre evezhettek a pályázók, hisz a megmérettetés középpontjában Magyarország egyik legnépszerűbb turisztikai desztinációja, a Balaton áll. A versenyre több, mint 100 egyetemista hallgató jelentkezett, akik 47 különböző innovációs ötletet nyújtottak be. A legjobb koncepciók megalkotói egymilliós ösztöndíjjal lesznek gazdagabbak, amelyet a díjazottak szabadon felhasználhatnak a pályakezdéshez.
A CheckINN verseny célja a turizmus ágazat népszerűsítése, valamint az innovatív gondolkodásmód ösztönzése a felsőoktatásban résztvevő hallgatók körében, akik egyben a szakmai utánpótlást is képviselik. A verseny idén kiemelt népszerűségnek örvend a hallgatók körében, akik többségében 3 fős csapatokban indultak: A 47 ötlet közül 35-öt 3 fős csapatokban nyújtottak be, a többiek egyéni pályázók. Összesen 16 különböző egyetemről jelentkeztek a versenyre, az ország minden részéről. A turizmus legfontosabb egyetemistáknak szóló programja továbbra is a Budapesti Corvinus Egyetem hallgatói között a legnépszerűbb, innen a jelentkezők több, mint egy harmada érkezett és őket követik a győri Széchenyi István Egyetem, valamint a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatói. Érkeztek még hallgatók a versenybe a Pécsi Tudományegyetemről, a Pannon Egyetemről, a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemről, a Szegedi Tudományegyetemről de még a Nemzeti Közszolgálati Egyetemről és a Testnevelési Egyetemről is, amely jól mutatja, hogy a verseny nem csupán turizmus-vendéglátás szakos hallgatók körében népszerű. A beérkezett ötletekről elmondható, hogy a hallgatók új szemléletmóddal közelítenek a gazdasági, környezeti fenntarthatósághoz, emellett lényeges szempont számukra az edukáció és az élményközpontú utazás is.
A nagyszabású versenyben a beérkezett pályamunkák egy értékelési folyamaton mennek át, amely során a szakmai zsűri 3 különböző szempont alapján eldönti, melyik lesz az a 10 ötlet, amely továbbjut a második fordulóba és szakmai mentorációban részesül. A második forduló során a hallgatóknak lehetősége nyílik a területükön kiemelkedő turisztikai szakemberekkel együtt dolgozni, akiknek szívügyük a Balaton turizmusának fejlesztése, és akik segítik majd őket az üzleti stratégiájuk kidolgozásában, melyeket a verseny végén turisztikai szakemberekből álló közönség, valamint zsűri előtt mutathatnak be.
A CheckINN mentori csapatához csatlakozott idén H. Horváth Orsolya turisztikai szakértő, Valde Orsolya a Paloznaki Jazzpiknik alapítója, Lobenwein Norbert a SopronFest, és a STRAND alapítója, a MOL Nagyon Balaton egyik vezetője, valamint Hegedűs Attila turisztikai szakértő és tanácsadó is. A csapatok pitchre történő felkészítését idén is Dr. Komár Zita prezentációs tréner segíti.
További információ és a pályázat részletei a CheckINN honlapján érhetőek el: https://innovacio.check-inn.hu/
A CheckINN-ről:
A CheckINN a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány égisze alatt jött létre. A szervezet célja a turizmus ágazat népszerűsítése, valamint az innovatív gondolkodásmód ösztönzése a felsőoktatásban résztvevő hallgatók körében. A CheckINN egy olyan turisztikai innováció-menedzsment platform, amelyet a turisztikai szolgáltatások minőségi megújítására kész kreatív elmék, innovatív ötletgazdák, az újító gondolatok képviselői számára hoztak létre. A CheckINN azok klubja, akik a turizmus valamely területén látják a jövőjüket, újítani szeretnének, és a terveikhez partnereket és szakmai kapcsolatokat keresnek. A CheckINN turisztikai innovációs hub ötletversenyei számos lehetőséget nyújtanak azoknak, akik kivételes gondolkodásmóddal és tehetséggel rendelkeznek.
Ajánlom a Facebookon